Fiti atenti aici ce idei au priza la public si o sa ingelegeti de ce tara asta e asa cum e si de ce se castiga alegerile cu 1Kg de ulei,1Kg de zahar si o galeata:
*numele userilor participanti la aceasta dezbatere au fost cenzurate

Okazii sa fie „okazii” nu afaceri la preturi ca in magazin

xxxxx

De multe ori imi pierd timpul cautand ceva ce am nevoie pe acest site care se numeste „OKAZII” si nu gasesc nimic la un pret accesibil. Parerea mea este ca s-a pierdut motivul initial si multi isi cresc afacerile pe OKAZII, unde ar trebui sa ai ocazia sa gasesti produse cu preturi mai mici decat de obicei, doar e o „okazie” nu ??? Corect ar fi sa poti gasi produse la preturi mai bune decat cele din magazin, unde ai garantie, factura etc. In esenta sfatul meu ar fi ca Okazii sa nu mai incurajeze magazinele virtuale ale unor „utilizatori”(firme) care vor sa vanda pe OKZAII ceea ce nu sunt ocazii , de multe ori sunt chiar „tepari” pentru ca au adaousri mult mai mari decat la alti retailari de top. Tipic romanesc…
asta cu „OKAZII sa fie OKAZII” e o mare tampenie,fiecare isi vinde marfa la ce pret vrea,asta e piata libera,nu te obliga nimeni sa cumperi daca nu vrei,pe okazii gasesti de cele mai multe ori preturi mai bune decat in magazine daca stii sa cauti,ce propuii tu e un fel de pomanageala,daca ai avea niste minime cunostiinte economice ti-ai da seama de ineptiile pe care le spui,ce ai vrea ma rog sa impuna Okazii un plafon maxim de pret pt produsul X,de ex „i-phone – pret maxim 500 ron” ,Nokia E71 – pret maxim 200 ron”……….fii serios,o vanzare e o tranzactie in care orice pret e corect atata timp cat ambii participanti sunt multumiti,vanzatorul ca a facut profit si clientul ca a cumparat podusul dorit la un pret bun (daca nu era bun nu cumpara ca doar e piata libera concurentiala si are alternative).
xxxxxx
daca romanul nu jigneste, nu e roman , oare e asa greu sa explicam frumos ca omul nu are dreptate fara „tampenii”, „ineptii”, etc.? asta se intampla cand scrieti sub influenta alcoolului si/sau lipsurilor freudiene.
Pentru xxxxx
„De multe ori imi pierd timpul cautand ceva ce am nevoie pe acest site…si nu gasesc nimic la un pret accesibil”
Decat sa pierzi timpul si sa consumi energie electrica(degeaba), dai fuguta la magazin, iti cumperi produsul dorit, beneficiezi si de garantie si toata lumea e multumita, cel pe care nu-l stresezi spunandu-i ca pretul e prea mare si nu in ultimul rand, tu, care-ti gasesti mai repede ce vrei si „save your energy”. Sau poti astepta week end-urile sa faci o vizita la talciocuri, acolo cu siguranta vei gasi chilipiruri. N-ai inteles un lucru in ecuatia societatii actuale: pretul e facut de cerere si oferta, nu te obliga nimeni sa cumperi la un pret care-ti depaseste posibilitatile financiare, dar nici nu poti obliga pe cineva sa vanda la un pret mai mic doar pentru ca aici e un site specializat in vanzare de produse second hand. De multe ori ai posibilitatea sa negociezi cu vanzatorul, asa ca nu exista sa nu gasesti la un pret rezonabil ceea ce ai nevoie, depinde insa de cat de mult sau de repede ai nevoie de ceea ce-ti trebuie. Desigur daca ai sa cauti „2 legaturi la 1 leu”, cu siguranta n-ai sa gasesti.
P.S. Sau poti cauta prin pubelele firmelor de reciclari, unii mai arunca si lucruri functionale.
piata libera e piata libera,pretul e dat de cerere oferta,nu imi vine sa cred ca mai sunt oameni gandire comunista,ce ati vrea sa fie fixate preturile ca pe vremea comunistilor?
xxxxx
Cum spuneam, tipic romanesc… au sarit bisnitarii in sus.
@xxxxx , nu inteleg de ce jignesti ? Ai cumva firma si vinzi produse noi pe okazii?
+1 xxxxxx, sunt complet de acord. Aceste firme nu au ce cauta pe okazii.
xxxxxxx
Nu transforma o propunere intr-un chat.
armaggedon101: nu dragule, nu am magazin, dar unele din produsele puse de mine la vanzare, mai au garantie valabila emisa de catre retailerii de la care le-am achizitionat, sau au o durata mica de folosinta(care se poate dovedi/constata) si mi se pare firesc sa nu vand la 1/3-1/4 din pretul produsului nou, cum cred ca ai vrea tu sa gasesti. N-avea grija, si eu le reprosez unora ca au preturi de magazin sau chiar mai mari, vezi DDR400, dar nu pot sa propun o asemenea ineptie, fiecare e liber sa decida ce si cu cat vinde si ce si cu cat cumpara, Atata timp cat okazii percepe comision, nu se poate crea obligativitatea unui plafon de preturi. La piata ii spui aluia cu rosiile ca la supermarket e mai ieftin? Te trimite la supermarket si cu niste vorbe „duioase” spuse din barba, de aia te-am si directionat spre anumite recipiente, ca sa nu te jigneasca nimeni si sa nu fii nemultumit de preturile mari. In cautare de memorii DDR400, mi-am „umplut 2 frigidere de carne” ieri incercand sa nrgociez si sa le arat unor vanzatori ca sunt magazine care vand cu preturi mai mici ca ei, dar asta e, trebuie sa incerci sa convingi vanzatorul ca el are nevoie de tine mai mult decat ai tu nevoie de el, uneori iti iese, alteori patesti ca mine.
Si ai grija, trimiterea catre locuri cu produse ieftine sau reciclabile, catre magazine care ofera garantie nominala, adica tie personal, nu sunt jigniri, dar ca sa spui unor oameni ca sunt bisnitari doar pentru ca dorinta ta de a cumpara foarte ieftin e neinteleasa de ceilalti vanzatori si deci ca esti un pic cam prea sarac pentru a cumpara ieftin, cam aduce a jignire. Nu te-am injurat si nici nu te-am calomniat, cel mult te-am ofensat incercand sa te lamuresc ca nu se poate impune o asemenea regula aici. Sunt site-uri/forum-uri, unde echipe intregi de moderatori sustin cauza ta. Ca sa nu vezi numai partea rea a comentariului meu, te directionez catre computergames, consolegames, romaniainedit, softpedia…si sunt destule. Daca vrei cu adevarat sa gasesti un produs la un pret pe care ti-l permiti, trebuie sa cauti, nu sa astepti mana cereasca de la okazii sa-ti faca tie hatarul, ca Dumnezeu cuib unei berze chioare.
Si inca o propunere similara dar mai noua si fara comentarii
 
Pe okazii.ro doar produse la „okazie”

  by  xxxxx| Ma gandesc la o modalitate prin care toti utilizatorii acestui site sa respecte o regula simpla… Sa puna in vanzare doar produse al carui pret este mai mic decat in orice alt magazin, iar in caz contrar utilizatorii (adica cumparatorii) sa poate posta pe forumul dvs. site-ul cu magazinul care are acelasi produs de pe okazii la un pret mai mic, pentru ca vanzatorul nostru sa fie obligat astfel sa corecteze pretul. Acum nu se intampla asa intrucat cei care fac astfel de lucruri au forumul inchis ori daca le scrii un mesaj pe forum, acestia refac licitatia pentru ca mesajul sa nu mai poata fi vazut de alte persoane.
 
 
Pentru inceput haideti sa vedem ca i-a determinat pe acesti oameni sa aiba aceasta gandire.La prima privire par sa aiba drepatate,de ce se mai cheama okazii daca nu sunt okazii,nu?De ce sunt produsele mai scumpa ca in magazin?Jos cu bisnitarii astia lacomi care umfla preturile cu nerusinare.Traiasca Paridul!Stai asa……nu mai e comunism…..e capitalism,deci piata libera.
Haideti sa vedem ce inseamna „piata libera”,in esenta piata libera se refera la libertatea comerciantilor de a vinde marfa la pret liber,adica la pret vrea el.Cumparatorul la randul lui poate sa cumpere sau sa nu cumpere.Ideea de baza este deci ca pe o piata cu mai multi actori,comerciantii sau vanzatorii cum vreti sa le spuneti sunt liberi sa isi aleaga pretul,daca pretul e prea mare nu le va convenisa stea cu marfa pe raft,mai bine fac profit mai mic dar vand marfa.La randul ei concurenta cand va vedea concurenta ca tu vinzi si ei nu automat vor scadea si ei preturile.Marii castigatori sunt deci clientii.Va dau un exemplu:
 
Eu sunt Operator Telecom sa zicem X Telecom.Imi propun sa intru pe piata telecom din Romania.Investesc masiv in retea pentru a oferi o anumita calitate a serviciilor,insa piata din Romania este inca o piata emergenta,si din calculele mele nu pot incasa de la clientul persoana fizica de rand,el isi permite sa plateasca sa zicem 5-8 euro pe luna,dar eu ca sa imi pot recupera investitia si sa pot sustine cheltuielile cu retetaua aceasta in care am investiti asa mult pentru a oferii semnal 3G am nevoie de o medie a incasarilor de 15-17 euro.Si atunci ce fac,ma orientez catre piata Bussines,si le ofer lor sevicii.Tu ca si client persoana fizica esti multumit de calitatea retelei dar vrei mai multe minute dar la acelasi pret,si evident vrei si un super telefon moka.Eu nu pot sa iti ofer asta pentru ca daca ti-as oferi tie ar trebui sa ofer tuturor asta si as da falimet pentru ca nu pot sustine cheltuielile.Asa ca pur si simplu nu iti ofer.
Stop.Ce se intampla mai departe.Compania lacoma si nemiloasa vrea ca bietul client sa plateasca 17 euro pe un abonament!E hotie!Compania ar trebui amendata!Eu cu salariul meu de 800 de lei nu imi permit sa platesc atat dar vreu I-phone la abonament de 3 euro pe luna.Statul ar trebui sa intervina.
Gresit!S-a mai intamplat asta odata si se numeste comunism,preturile bunurilor erau fixate de stat si colosi industriali functionau in pierdere.Dar pierderile alea cum erau acoperite?Pai de la bugetul de stat,care platind aceste prostii nu a apucat sa mai faca provizioane si rezerve valutare.Toata lumea stie ca economia mondiala se misca ca un gigantic ecosistem fiind influentata de o serie de factori cum ar fi: pretul petrolului,razboaie,imbatranirea populatiei etc.Deci cand dintr-un motiv sau altul economia scade automat si incasarile la bugetul de stat scad,deci nu mai sunt bani sa se acopere pierderile,rezulta foamete,rezulta mancare rationalizate,cozi,greve,hiperinflatie,somaj,falimet,revolutii ,haos social etc.Asadar solutia gasita de unii oameni a fost piata libera,care se autoregleaza singura,pe principiul exista cerere exista si oferta.Nu e cerere nu e oferta.Eu degeaba fac coifuri de otel sa spunem daca nimeni nu le cumpara nui asa?
Dar haideti sa vedem ce face clientul nostru care nu isi permite sa plateasca 17 euro pe luna pentru un abonament premium.Pai ce sa faca e piata libera,merge la concurenta,merge la Z Telecom care ii ofera la 7 euro minutele pe care le vrea si un telefon moka,e drept este un telefon mai simplu dar e telefon.reteaua e mai proasta ,nu are acoperire 3G,dar omul isi permite,e conforma cu veniturile lui.
 
Nu ai bani pentru I-phone de la Orange la 20 Euro pe luna abonamentul?Nu compania Orange e de vina,tu esti de vina.Te duci frumos la Cosmote si iti faci abonament de 7 euro sau cat iti permiti si gata.Piata libera.
 
Rolex face ceasuri excelente.Unele opere de arta lucrate un aur cu pietre pretioase.Artizanii care lucreaza ca sa le faca sunt maestrii,oameni cu priceperea lor sunt foarte greu de gasit.Materialele sunt de cea mai buna calitate,geamul de exemplu este din cristal sau safir,cadranul e batut in pietre pretioase iar carcasa si cureaua sunt din aur de 18 K.Preturile variaza intre 7500 euro si 500 000 euro sau chiar mai mult.Ceeeeeeeeee?7500 euro,pai io cu salariul meu de 200 de euro nu imi permit! Pai daca nu iti permiti atunci dute si iti cumpara un ceas pe care ti-l poti permite.
 
Asa e si pe okazii.Sa va spun experienta personala.Mi-am achizitionat 3 laptopuri direct de la producator,unul pentru mine si inca doua pentru doi amici la preturi mult sub cel de piata(daca stiis a cauti….).Pentru un astfel de model pretul de magazin este intre 3800 si 4100 lei ,eu l-am luat cu 2000 lei  bucata.Dar unul dintre prieteni nu a mai vrut laptopul lui din diverse motive.Asa ca l-am bagat la vanzare cu 2000 lei.Tinand cont ca nu il gasesti sub 3800 in Romania e o oferta buna,economisesti 1800 lei.Nu si pentru pomanagii din Romania.Oferte de schimb cu alte laptopuri uzate (in conditiile in care al meu e nou si nefolosit),oferte de schimb cu toate bazaconiile gen scutere busite,telefoane mai vechi,I-pad prima varianta,sau oferte de 1500 lei (cel care a facut oferta o considera corecta).E totusi scump pentru Romania,sunt constient,dar nici nu il pot da in pierdere sau sa il schimb cu ceva de care nu am nevoie.Inutil sa va mai explic frustrarea celor pe care iam refuzat.
 
Chiar daca l-as fi vandut sa zicem pe 4500 lei care e problema?Te oblig eu sa cumperi?Piata libera prietene…….
Mentaliatea acestor oameni care vor pomeni nu okazii este bolnava.Intr-o societate in care suntem bombardati zilnic de zeul consumului cu telefoane,masini,haine,ceasuri,laptopuri,plasme,bijuterii etc ei au iesit invinsi din start.Asa ca isi varsa frustrarile cum pot.Firmele repective care vand mai scump ca in magazin,reusec asta pentru ca gasesc destui fraieri,care vin de buna voie.Nu ii obliga nimeni.Nu trebuie sa vina statul sau Okazii.ro si sa iti poarte de grija.In era informatiei imi vine greu sa cred ca nu poti gasi un produs mai ieftin decat pe okazii.ro cand sunt atatea site-uri de specialitate.Esti comod?Iti este lene sa cauti?Esti prea prost sa cauti?Atunci taci dracului din gura!
 
Nu este nimeni obligat sa iti dea tie de pomana!
