Cu toti avem macar un card,e o necesitate in zilele astea.Nici un angajator nu se mai complica sa te plateasca cash pentru ca e mai simplu sa iti transfere leafa in cont.Povestea mea cu bancile a inceput acum ceva ani,inainte de a fi angajat chiar.Eram disperat cu pariurile si tocmai aparuse moda cu pariurile la casele de pariuri online.Erau cote mai bune,primeai si bonus daca iti faceai cont,asa ca febra m-a cuprins si pe mine.Pe vremea aia bancile nu erau chiar asa de dezvoltate si de multe ca acum,si nu aveam nici o banca mai aproape de 2-3 statii de autobuz.Cele mai apropiate erau RIB si BCR.Cum prima nu imi spunea nimic evident mi-am facut un card de debit,VisaElectron la BCR.

Mai tarziu la primul loc de munca angajatorul mi-a facut card de salariu Maestro la BRD.Cand mi-a expirat cardul la BCR,nici nu am bagat de seama si nici nu m-a sunat cineva de la BCR,sau sa imi dea vreun e-mail sau SMS desi aveau datele mele.Asa ca eu am vazut ca a expirat doar la cateva luni dupa.Putin mai tarziu mi-am facut card la ING,pe care in cei doi ani de valabilitate l-am folosit extrem de putin.BRD-ul a fost cardul de baza in toti anii astia,pe el am luat salariul la toate firmele pe la care am lucrat,in plus aveau cea mai extinsa retea.

Pe la sfarsitul lui 2009 ce ma gandesc eu,hai sa imi bag si Internet Banking,asa ca ma duc la BRD si imi activez serviciul BRD Net care costa doar 1 euro pe luna.Nu a durat mult sa fiu deziluzionat de el,dureaza cam 24 h sau chiar mai mult sa se actualizeze o operatiune si in general totul merge slab.Datele tuturor tranzactiilor tale nu sunt pastrate decat vreo 60 sau 90 de zile,nu mai stiu sigur.Dar asta nu e cea mai mare problema.De cand cu BRD Net -ul am inceput sa fiu si eu constient de cum ma jecmaneste banca asta al carui client sunt,asa fara jena.O interogare de sold la ATM era 50 de bani,dupa aia a devenit 70 de bani apoi 90 de bani si acum e 1 leu.Comisioane de gestiune peste comisioane,de multe ori 3-4 comisioane incasate in aceasi zi!Tin minte intr-o luna pe10 parca mi-a intrat salariul,evident banca si-a luat partea leului,la cateva zile mi-a intrat si un bonus de performanta care era cam echivalentul a 70% din salariu,bineinteles am fost comisionat din nou cu 3 comisioane,fara sa am in aceasta perioada nici o tranzactie.In total am platit luna aia peste 40 de lei comisioane plus 4 lei si ceva abonamentul la BRD Net si inca cativa lei pentru interogari de cont la ATM.Imi pare rau ca nu am facut print-screenuri.Am cautat pe site si in contractul cu ei sa vad pentru ce sunt comisionat,insa totul este foarte vag,am intrebat si la vreo doau filiale BRD si mi s-a raspuns foarte vag „diverse comisioane pe diverse operatiuni”.Da mersi am inteles,taci si inghite galusca fraiere!

Iata un print screen recent,dupa cum se vede o interogare de sold care la multe baci costa 10 bani la BRD e 1 leu!Scump,scump,dincolo era mai ieftin!

Hai sa il frigem pe fraier,ia cati bani are?Bagai 3 comisioane asa light.Cum este posibil sa fii comisionat de 3 ori in aceasi zi!Odata cu 1.6 lei,apoi cu 3,02 lei si apoi cu 3,05 lei.Asta in conditiile in care nu am avut nici o tranzactie,pentru ca eu incasasem doar un rest de salariu pe doar cateva zile si banii au ramas in cont,eu n-am facut nici o tranzactie nici inainte nici dupa,dovada ca pe 01.12 mi s-a retras abonamentul iar pe 10.12 mi s-a mai aplicat un comision.

Ma simt furat,batjocorit si escrocat.Din pacate angajatorul are contract doar cu BRD asa ca tre sa ii suport pe hotii in continuare,ca daca ar fi dupa mine as termina cu ei.

Sa ne intoarcem la ING,spuneam ca mi-am facut un card la ei pe care l-am folosit foarte putin in cei doi ani de valabilitate,cand insa a intrat in ultima luna pana sa expire am fost bombardat de e-maluri,SMS-uri si telefoane de la ING.Pana la urma mai mult asa ca sa scap de gura lor m-am dus si mi-am reinoit cardul.O gagica m-a inbarligat si mi-a facut si internet banking care la ei costa 3 lei.Serviciul lor se cheama Home Bank. si la prima vedere pare mai sigur pentru ca ai un criptocard care genereaza la fiecare autentificare un alt pin.Serviciul l-am activat abia dupa o saptamana dar nu m-am grabit sa il folosesc,totusi dupa cateva luni de tranzactii (in special diverse cumparaturi pe ebay si nu numai) era evident ca era mai bun.Tranzactiile se actualizau aproape instantaneu,am facut inclusiv un test si m-am logat imediat ce am primit confirmarea de plata de la PayPal pe  Blackberry si se actualizase deja pe Home Bank desi nu trecuse inca un minut.Ca si comisioane,in afara de cei 3 lei pentru serviciul Home Bank care imi sunt retrasi pe 30 sau 31 cu greu am gasit vreunul,si ala de 10 bani pentru o retragere numerar,pentru ca apropo la ING interogarile de sold sunt gratuite.

In mometul de fata aproape toate facturile mele sunt platite prin ING Home Bank,intital ar fi trebuit sa am BRD Net pentru asta,dar nu mai vreau sa aud de ei,in ziua in care imi intra banii ii si scot toti.Prefer sa ma duc cu bani cash scosi de la cardul de BRD (e cardul de salariu) si sa depun la ING cat am nevoie pentru plati de facturi.

Asadar cascati ochii la cei care au grija de banii vostri pentru ca sigur ciupesc din ei,doar traim in Romania.

