De mult vroiam sa scriu despre acest subiect,pentru ca in opinia mea reprezinta viitorul comertului din mai multe motive.

-procesul de cautare al unui produs este mai rapid
-economic – de cele mai multe ori preturile sunt mai mici pe online decat in magazinele clasice
-pentru multi oameni care nu au timp reprezinta solutia ideala

Nu este totusi lipsit de pericole sa cumperi online,exista riscul ca datele tale bancare sa ajunge in mainile cui nu trebuie,exista riscul sa te trezesti cu un produs total diferit de cel comandat,sau produsul sa nu ajunga deloc desi l-ai platit.Dar eu cred,ca daca te informazi putin (traim in era internetului si a accesului nelimitat la informatie) reduci aproape de nul sansele unor neplaceri.

Este important sa stii ce drepturi,pentru asta aveti Drepturile consumatorului si mai ales in cazul nostru Ghidul consumatorului privind regimul juridic al contractelor la distanta – achizitionarea de bunuri la domiciliu.

Voi vorbi in viitor despre ebay (despre okazii cred ca am vorbit destul),amazon,dar si despre  magazine online din Romania.Multa lume vorbeste despre comerul online fara sa aiba habar despre ce e vorba,pentru inceput am sa va prezint experienta mea cu,comertul online din Romania.

1. Oktal – www.oktal.ro

Am cumparat in iulie 2011 un televizor LED LG de la ei.Pretul a fost 1399 lei,un pret excelent,chiar si acum la mai mult de jumatate de an sunt ,multe magazine care il vand la pretul de 1800-1900 lei dar marea majoritate il au la 1600-1700 lei.Comanda am facut-o dimineata la prima ora si cam intr-o ora am fost sunat de un reprezentatnt pentru confirmarea comenzii.A doua zi curierul a venit cu coletul.Plata am facut-o cash in momentul livrarii.Okatal ofera transport gratuit oriunde in tara daca produsele dapasesc 500 de lei ca valoare.La livrare am primit si factura si garatia gata completata.Totul a decurs perfect,rapid si profesionist.Cu siguranta voi mai fi clientul lor.

De ce am ales Oktal?
-pentru ca au sediul in Bucuresti si in caz ca ceva nu mergea bine puteam sa merg direct la sediul lor sa rezolv.
-pentru ca aveau cel mai bun pret
-pentru ca aveau transport gratuit
-pentru ca nu am gasit lucruri negative despre firma cand am cautat pe net despre ei.

2. Kauf – www.kauf.ro

Vroiam sa cumpar un hard extern Western Digital de 1 terra.Mi-am facut cont,am finalizat comanda,am primit un mail de confirmare cu mentiunea „asteptati pentru a fi contactat de un reprezentatn in cel mai scurt timp posibil” sau ceva de genul si am asteptat.O zi intreaga.A doua zi am sunat.Am sunat iar.A patra oara a fost cu noroc : „A,ati facut o comanda?Ce produs?Ieri?A nu mai avem modelul acela.”.Am si uitat sa il injur dupa ce mi-a inchis telefonul in nas.Puteau sa imi dea un mail: ” Draga clientule retard,nu avem produsul pe care tu l-ai comandat,jet de aici si te asteptam cu alta ocazie!”Asa nu as mai fi pierdut o zi si jumatate cu ei.Mi-am facut cont la concurenta si am rezolvat in doua ore ce n-am rezolvat cu ei in doua zile.

De ce am ales Kauf.ro?
-de prost

De ce nu ii voi mai alege pe viitor?
-pentru ca nu sunt seriosi

3. Eurosoft Computers –www.eurosoft-computers.ro

Am cumparat in mai 2010 un hard extern de 1 terra Westrn Digital de la ei.Per ansamblu totul a fost ok.Am facut comanda,nu am mai asteptat sa ma sune ei,am sunat eu direct si imediat ca am aflat adesa am plecat sa iau hardul care a costat(daca imi mai aduc bine aminte) 500 lei,un pret foarte ok,in alte parti hardurile externe de 320 erau 700-750 lei,iar modelul acela de WD la un terra nu l-am gasit nicaieri la pretul acela.In afara de faptul ca am dat cam greu de ei,aveau atunci sediul (nu stiu daca si acum) pe o straduta in zona Timpuri Noi,nu am ce sa le reprosez.

De ce am ales Eurosoft-Computers?
-pretul era cel mai bun
-aveau produsul
-au raspuns la telefon
-erau in Bucuresti si puteam ridica produsul personal
-nu am gasit informatii negative despre ei cand am cautat pe internet

4.Media Galaxy – www.mediagalaxy.ro

De la ei am luat in router in noiembrie,chiar in faimoasa vinere neagra.Site-ul se misca foarte greu dar am reusit sa finalizez comanda (nu fara cateva injuraturi) cu optiunea rezerva in magazin.Pretul era foarte ok reducere de la 120 de lei la 50 de lei.Am ajuns in magazin,am ridicat produsul,totul ok.Probabil voi mai cumpara de la ei.

De ce am ales Media Galaxy?
-pret bun
-posibilitatea de a ridica produsul in aceasi zi

Am o cunostiinta care a  comandat de la o firma din Vaslui (parca) un aragaz.Comanda a facut-o pe site-ul firmei pe care a gasit-o pe shopmania.ro.Toate bune si frumoase,numai ca nu a primit aragazul nici pana azi.Dupa ce s-a chinuit o luna si ceva cu e-mailuri si telefoane sa rezolve,a aflat ca firma a intrat in insolventa asa ca momentan e un pic dificil sa rezolve ceva.Nu ii este nici la indemana sa se duca de la Bucuresti pana la Vaslui ca sa i se spuna „Ne pare rau nu va putem ajuta,reveniti maine”.

Am un set de regului pentru comenzile online.

-oricat de atractiv e pretul,cauta despre firma pe google,vezi ce au spus clientii (marea majoritate a celor care posteaza sunt cei cu probleme),ce fel de probleme au intampinat,in unele situatii prostia unor clienti e fenomenala deci firma nu are nici o vina.

-e important ca firma sa aibe sediul aproape de tine,de exemplu daca stai in Bucuresti sa aiba sediulin Bucuresti sau Ilfov pentru a putea da o fuga pana la ei daca apar probleme neprevazute.

-de asememena tinand cont ca suntem in Romania nu e bine sa platim avans cu cardul sume mari,pentru un stick de 50 de lei e ok,dar nu si pentru un aragaz de 650 de lei.

-intotdeauna vorbeste la telefon cu ei,oricat de promti sunt pe e-mail,si intotdeauna mai verifica odata daca le-ai dat adresa si datele corecte,o greseala e mereu posibila de ambele parti.

In posturile viitoare destre ebay atat la modul general cat si experientele mele personale,

