Mai intai sa prezint telefonul,fata de vechiul meu Bold 9700 ,e mult mai slim si mai usor.Daca 9700 avea 122 g, 9320 are 103 g  si are doar 12.7 mm grosime fata de Bold care are 14 mm.Initial vroiam sa merg pe 9360 Curve la care imi place mai mult designul,dar din pacate bateria de doar 1000 mAh de care s-a plans toata lumea m-a facut sa ma razgandesc.Asa ca m-am orientat spre 9320 Curve care are o bateria de 1450 mAh , ceva mai slaba decat cea de 1500 mAh pe care o are 9700 Bold,dar suficienta pentru o duarata de viata mai mult decat decenta,oricum muuuult peste aza zisele smartphoneuri lopata cu touch screean care raman fara baterie cand ai mai mare nevoie de ele.
Blackberry de criza

Un lucru trebuie sa mentionez,9320 Curve este cel mai ieftin terminal produs vreodata de RIM,dar este departe de a fi cel mai prost,din contra fata de celalalt low cost al lor si anume 8520 Curve sau de 9300 Curve,sta foarte bine ca si performante.RIM dupa cum stim este intr-o situatie dificila cu vanzarile in scaderea,asa ca nu mai au tupeul sa ceara atat de mult pe un terminal,ceea ce se vindea in anii trecuti cu 2000 de lei acum gasesti la 900-1000 de lei.Criza asta are si avantajele ei fara indoiala,dar totusi ca sa poata veni cu pretul asta au fost obligati sa foloseasca materiale ieftine,spre exemplua tastatura nu este cea cu care RIM nea obijnuit pe modele anterioare,seamana mai mult cu cea de pe unele modele Samsung,dar isi face treaba si dupa 2-3 zile m-am obijnuit cu ea si nu simt o diferenta notabila intre cea de pe 9700 Bold si cea de pe 9320 Curve.Carcasa este si ea din plastic ieftin si incearca sa imite metalul dar nu prea reuseste,capacul bateriei in schimb imi place,plasticul lucios si curbat aminteste putin de spatele de pe I-phone 3G si 3GS  cu diferenta ca nu e sticla ci de plastic.Un telefon fara mari pretentii de design spre deosebire de 9700 Bold care cu capacul bateriei acoperit de piele avea o oarecare eleganta,9320 Curve este doar un telefon, nu un accesoriu de moda sau de fite.

Radio pe BB

O alta premiera pentru 9320 Curve este radioul FM,o premiera pentru terminalele RIM,si care culmea e destul de bun,bate la fund multe telefoane la capitolul asta.Pentru a fi folosit trebuiesc conectate castile care sunt antena,se pot memora posturile,se poate pune pauza in aplicatia de radio fara a fi nevoie sa iesi din ea,se poate asculta pe modul exterior.

Butonul BBM

Pe vechiul 8900 Curve cat si pe 9700 Bold,butonul din lateral stanga care era pentru comanda vocala eu il  modificasem din setari ca si shortcut pentru Blackberry Messenger,pe Curve 9320 designeri RIM i-au dat exact aceasi intrebuintare din fabrica,finally s-au prins ce trebuia sa faca cu el!Bravo RIM,da’ cam tarziu,oricum mai bine mai tarziu decat niciodata.

Camera foto

Nu e stralucita dar nici proasta,la 3.15 MP poate parea depasita pentru majoritatea cand deja vorbim de telefoane cu 41  MP , dar daca esti pasionat de fotografie iti iei un aparat,iar daca nu prea folosesti camera pe telefon ca mine  nici nu te intereseza cati MP are.

Imbunatatiri

Imi place noul trackpad,se misca mult mai bine decat cel de pe 9700 Bold,pot sa fac scroll rapid si in general sa ma misc cu mare precizie.Pe net la fel se misca foarte bine fie ca merge pe HSDPA la  7.2 Mbps sau HSUPA, 5.76 Mbps, fie vorba intre noi mai mult in HSUPA merge ca asa e acoperirea retelei.Imi place noul meniu,e mult mai intuitiv,si pot sa accesez mult mai repede anumite setari si optiuni,noul OS v 7.1 chiar merita laude.

Ce contine pachetul

In afara de manuale si CD de instalare, mai aveti castile,incarcatorul si cablul de date.Incarcatorul este de criza adica cablul de date trebuie bagat in incarcator ca sa poata fi folosit,iar castile desi nu se aud rau arata oribil de ieftin,plastic negru de slaba calitate si in plus nu stau bine in urechi,asa ca daca intentionezi sa ii folosesti radioul sau playerul orienteaza-te catre ceva mai calitativ.

Aplicatii

A venit cu meniul in limba romana,semn ca incepem sa contam si noi pentru cei de la RIM,si cu aplicatii ca Facebook,Twitter,GoogleTalk,Windows Live Messenger gata instalate.In plus are o aplicatie,Fluxuri Sociale care te ajuta sa gestionezi toate aplicatii sociale simultan.De asemnea a venit cu shortcut pentru Youtube gata instalat in meniu si cu Blackberry Protect gata instalat.

I-am mai instalat eu Opera si Yahoo Messenger,cateva jocuri,dar Battery Booster asta in plus fata de optiunile de „batery save” pe care le are deja,spre exemplu m-am trezit cu el ca imi vibreaza in buzunar,cand l-am scos ma atentiona ca, camera foto in rula in fundal si imi consuma bateria,iar cand am ajuns sub 20% baterie la fel m-a atentionat.

Concluzie

Concluzia este ca imi place!Telefonul chiar isi merita banii,indiferent ca il iei la liber sau la abonament,isi merita fiecare banut,pretul este conform cu ce cumperi,in alti ani cred ca RIM vindea un telefon din clasa lui la 2000 de lei din start,dar acum chiar este accesibil.Baterie buna,performante ok,imbunatatiri semnificative,merita!

Te-am mai putea interesa si:

Tips and tricks – cum sa prelungesti durata de viata a bateriei pe Blackberry Curve 9320

De ce Blackberry

Blackberry 9320 Curve -review dupa 2 luni de utilizare

