Mai acum ceva vreme am scris un articol despre comertul gri practicat pe okazii.ro,( „Okazii.ro: de la tepari pentru tepari cu drag”) , articole interzise atat de legea tarii cat si de regulamentul site-ului okazii.ro,in speta produse contrafacute,droguri,etnobotanice si substante interzise si arme.Reactia celor de la okazii.ro a fost prompta dar partiala,pe moment m-am bucurat ca le-am captat atentia,mai tarziu m-am intrebat de ce nu au luat masuri mai drastice.Intre timp am inteles.Haideti sa va explic,este exact ca in industria tutunului,comercializezi un produs care dauneaza grav sanatatii clientului,dar de dragul banului vinzi fara se te mai intereseze de efectele secundare.Ce iti pasa tie de milioanele de fumatori care mor de cance pulmonar an de an ,cand tie iti zornaie miliardele in conturi?Intr-o situatie asemanatoare se afla si okazii.ro,daca ar interzice produslee contrafacute ar insemna sa stearga undeva la  70% din licitatii,daca nu si mai mult,site-ul ar ramane gol si ei ar muri de foame.Este acelasi motiv pentru care teparii,hotii,sutii si toti dubiosii nu numai ca sunt tolerati dar sunt si protejati,se bucura de un fel de imunitate, mai ceva ca senatorii si deputatii prinsi cu spaga,si asta e chestie veche,de cativa ani.Nu mai poti invoca lipsa de maturiate a pietei,asta era acum cativa ani,pur si simplu banul conduce,bani cu orice pret,indiferent de unde vin,ca vin de la cel care a vandut un parfum contrafacut pe okazii.ro inseland clientul ca e original,sau de la cel care a pacalit pe altul ca ii vinde un telefon mobil dar ii trimite cartofi in colet.Cazuri concrete sunt o groaza,am sa va prezint unul real mai jos:Utilizatorul special 13 vinde un telefon pe care il prezinta ca fiind „impecabil” si „ca nou” dar care in realitate numai asa nu era,in fine gaseste un client ii trimite produsul prin posta ,ii umfla si rambursul cu vreo 10 lei ca sa fie teapa teapa,cumparatorul evident se enerveaza si ii da negativ,iar el de asemenea ii raspunde cu negativ cum era de asteptat.Ce urmeaza e de basm,cumparatorul sau mai bine zis pagubitul trimite plangere la suport okazii cerand sa i se anuleze calificativul negativ primit total aiurea,lucru care se si intampla in prima faza,ulterior okazii anuleaza si calificativul teparului!

Haideti sa vedem telefonul dupa care vom vedea ce s-a intamplat mai departe:
 
Print screean-uri ale licitatiei,observat modul duplicitar in care a fost creata,nu se spune nimic despre aspect in mod intentionat,poza principala e cea a cutiei,iar in poza in care apare telefonul intentionat e lasat blitzul ca sa iasa neclara.

 



 

Telefonul arata rau,mai bine zis jalnic,oricum dar nu „aproape nou” , teapa pe fata.

Dupa cum ati putut vedea in poze,dupa cum ne asigura si vanzatorul special 13 si dupa cum vedeti si voi in conversatiile avute cu pagubitul,telefonul are geamul din fata „un pic” da’  foarte putin crapat………

Mai jos aveti si emailurile trimise de pagubit celor de la okazii.ro care evident l-au ignorat:

Subject: DOVEZI CALIFICATIV ACORDAT CORECT UTLIZATORULUI „special13” – va trimit iar dovezille
To: suport@okazii.ro
Date: Wednesday, August 15, 2012, 4:12 PM

Buna ziua!

V-am adresat azi rugamintea de a nu anula un calificativ pe care l-am acordat in mod corect, fiind inselat de utilizatorul „special13”.

Va trimit iar toate dovezile ca negativul i-a fost acordat corect.

– On Sun, 8/5/12, (cenzurat) wrote:

From: (cenzurat)
Subject: Calificativ negativ acordat de catre utlizatorul „special13” – rog anulare
To: suport@okazii.ro
Date: Sunday, August 5, 2012, 5:45 AM

Buna ziua!

In urma tranzactiei http://www.okazii.ro/telefoane-nokia/nokia-8600-luna-stare-perfecta-de-functionare-a116204890, am acordat calificativ negativ fiindca, desi stabilisem pretul produsului cu tot cu posta la 170 ron, la posta a trebuit sa platesc 180 ron.
Asta e prima parte, fiindca dupa ce am desfacut coletul, telefonul, in afara de geamul de deasupra tastelor, care este crapat – singurul defect pe care vanzatorul special13 mi l-a adus la cunostinta, desi l-am intrebat clar daca telefonul mai are si alte defecte sau cusururi -, este crapat si pe spate in cel putin doua locuri, geamul de desupra display-ului este tocit, spatele este tocit, ca sa nu mai spun ca intreaga carcasa este foarte accidentata, cu regiuni julite sau zdrobite
A mai si precizat la Stare produs: Aproape nou
Consider ca nu a fost cinstit cand, intrebat fiind, a facut descrierea telefonului, la care adaug si pretul care a fost cu 10 ron mai mare decat cel pentru care ne intelesesem.
In sprijinul celor declarate mai sus va trimit fotografii ale produsului, ale discutiilor si anuntului, dar si ale facturii de la posta.
De asemenea, va rog sa anulati calificativul pe care acesta mi l-a acordat, fiindca eu mi-am facut datoria de cumparator, ridicand produsul de la posta si tratand vanzatorul cu tot respectul cuvenit in discutiile pe care le-am purtat cu acesta.
Va multumesc,
Ok, sa recapitulam special 13 da o teapa,nu numai ca nu i se suspenda contul asa cum era normal dar i se anuleaza calificativul negativ de zici ca are imunitate,in aceste circumstante ce credeti ca face teparul nostru?Pai mai da o teapa evident,de data asta cu un telefon Motorola FlipOut tot asa „nou” caruia nu ii mergea touch-ul,dar el a „uitat” sa specifice asta……
Stiti ce va urma?Baiatul asta va mai da o teapa,si inca una,si inca una pana cand i se va inchide contul dupa care isi va mai face un cont pe care va da alte tepe pana va fi inchis si ala,apoi o sa isi faca altul si tot asa pana cand sa speram il infunda cineva cu politia.
Si ca el sunt sute pe okazii,care sunt tolerati de cei de la Netbridge atata timp cat ei pot face bani de pe urma lor pentru ca vedeti okazii.ro este un organism parazitar si pentru a trai trebuie in primul rand sa nu isi omoare gazda,de aceea tepazii se bucura de imunitate pe okazii.ro.
PS: Cat despre okazii.ro , nu va faceti iluzii,chiar daca vor lua atitudine fata de articol si implicit de caz,in cel mai bun caz ne vor cita din Regulamentul Okazii pe care nici ei nu il respecta atunci cand tolereaza marfa contrafacuta pe site,ne vor indemna sa apelam cu incredere la suport@okazii.ro si vor astepta ca apele sa se linisteasca.Si cam atat. 
 PPS: acest articol este opinia mea personala pe care mi-o exprim asa cum cred de cuviinta pe blogul personal in conformitate cu dreptul la libera exprimare garantat de Constitutia Romaniei.
