Un nou articol despre banci,caci fara ele nu se poate in societatea noastra.Spuneam ca am renuntat la BRD,si ca am ramas doar cu ING de care sunt multumit si cu Raiffeisen care la prima vedere e OK.Daaaaar,sa va povestesc.

Raiffeisen Bank – birocratie ,sistem prost ganditNu este vorba despre tranzactii online sau ceva de genul,ci despre o banala tranzactie la Carrefour,pe care am facut-o in data de 14.12.2012 si care nu a mers.Casiera a incercat de mai multe ori dar nu a mers,imi dadea tranzacie respinsa ca si cum nu aveam bani in cont sau era cardul blocat.Am platit cash,insa am observat a doua zi ca suma pentru tranzactia respectiva fusese retinuta,desi eu nu am platit cu cardul.Astfel de probleme cu Raiffeisen nu sunt de ieri de azi multa lume se plange de ei (link 1, link 2).Ce imi zic hai sa sun la ei initial la carduri apoi la informatii generale,dar se pare ca erau cu toti in pauza de masa sau ceva ca nu am dat de nimeni,asa ca ce ma gandesc eu,hai sa dau un scan dupa bonurile de la pos si sa sa le dau un mail,mai ales ca era o chestie minora si banala.A doua zi primesc un raspuns afectat:

raiffeisen relatii clientii

Ca sa va traduc e cam asa

„Draga clientule bou

Desi imi castig existenta de pe urma imbecililor ca tine care decarteaza maxim la noi,tin sa te informez ca problema ta ma lasa rece si nu ma misca nici cat negru sub unghie.Desi nu era un efort  mare pentru mine sa te ajut cumva dand un forward e-mailulul tau stupid cuiva de la un departament care te-ar fi putut ajuta,n-am sa o  fac pentru ca eu nu iau un ban pentru asta,asa ca voi sta cu fofo la soare si  te rog nu ma mai deranja,iti sugerez in tampenia ta nemarginita sa pui mana pe telefon si sa suni (asta daca ai minute saracule)la noi daca iti vrei banii inapoi.

PS : Pe mine ma deranjezi doar daca ai sugestii cu privire la serviciul online,taranoiule!

Hai pa!”

Ok,ma scuzati ca v-am deranjat,dar daca imi raspundeati la telefoane poate nu va deranjam,am inteles domnita,scuzati deranjul,pe unde e usa,ma scuzati,sarutmainile,ma scuzati….

La cateva zile am vorbit cu o amica care e contabila,si inca una buna,care mi-a zis asa :

„pentru firmele cu volume mari de tranzactii cum sunt hypermaketurile,tranzactiile cu cardul se proceseaza cam in 30 de zile,daca nu descopera pe ce bun sau serviciu ti-au luat banii nu au dreptul sa tii retina si in mod normal vor anula tranzactia si iti vor baga banii la loc pe card,daca nu le faci sesizare ca ai dreptate.”

Asa ca mi-am bagat picioarele in Raiffeisen si in sistemul lor tampit. Am verificat si intradevar pe 13.01.2013 banii fusesera returnati in cont.Stiti de ce suma era vorba?20 de lei,dap,pentru o astfel de suma,care de altfel e a ta tre sa te pui pres la Raiffeisen ca sa o recuperezi.Muriti in bezna dragilor.


ING – imi place sa va fiu client

Incepand cu 1 noiembrie ING a introdus servicul 3Dsecure ,o initiativa foarte buna.Trebuia sa iti activezi serviciul,lucru pe care eu nu l-am facut evident si cand am vrut din nou sa platesc ceva online m-am trezit cu cardul blocat.A doua zi am sunat la ei la numarul indicat pentru astfel de probleme,adica 021 402 83 94 si dupa vreo 30 de secunde de muzica ma preia o tipa,ii explic problema,imi cere niste date de identificare,si „gata v-am deblocat cardul”,la care eu uimit asta a fost tot?Da zice ea,ok multumesc eu de colo fericit.M-am uitat pe telefon 2 minute si 42 de secunde,atat a durat.mai departe in 2 minute am activat cardul si asta a fost.O problema minora de rutina rezolvata ca atare,fara nervi,fara greturi,de asta imi place ING.

Apropo pentru probleme cu serviciul 3Dsecure de la ING aveti adresa de mail contact@ing.ro si telefonul  021 402 83 94

Ca si concluzie

Cum ar fi fost corect sa procedeze Raiffeisenul?Sa imi dea un replay de genul „Clientule bou,vezi ca problema ta a fost preluata si o sa o rezolvam,peace!” sau sa ma sune careva de la ei si sa se intereseze „Buna ziua draga client bou,am inteles ca ai o problema….” , reactia lor a fost plina de sictir si aduce un pic cu cea a unei functionare comuniste de la posta.

