RATB inseamna Regia Autonoma de Transport Bucuresti si este o societate de stat care ofera servicii de transport publice contra cost.In ciuda investitiilor masive facute in ultimii ani in parcul auto si nu numai serviciile sale lasa mult de dorit.
Orarul vehiculelor

Dupa unele tramvaie si autobuze stai si cate 30-40 de minute in statie pentru ca orarul de drum al acestor linii nu este adaptat cerintelor reale ale traficului un exemplu in acest sens il reprezinta linia 40 sau linia 330.Tot din aceasta cauza in anuminte momente ale zilei anumite linii sunt supra aglomerate,provacand mult disconfort soferilor dar mai ales calatorilor (clientilor) care platesc pentru acest serviciu,cine a plecat vreodata dupa ora 22:00 din Ikea cu atobuzul 335 sau 131 stie despre ce vorbesc.

Liniile de tramvai

Sunt prost executate,strambe,pline de denivelari,astfel ca o calatorie ca tramvaiul in Bucuresti este plina de zgaltaieli si zdruncinaturi.Cine are curiozitatea sa se uite vara in lungul liniilor de tramvai pe un bulevard mare,ca sa vada la ce ma refer.

Soferii RATB

Bruscheaza foarte tare autobuzele Citaro hidramate,astfel ca daca nu te-ai lipit de geam,bara,scaunul din fata sau vre-un alt calator inseamna ca nu ai mers cu autobuzul in Bucuresti.Ei inca cred ca sofeaza vechile Ikarus sau pe DAC.Soferilor tampiti de pe RATB le dedic melodia Sunt sofer pe Mercedes , cred ca ii prinde bine,se regasesc in ea.

Controlorii RATB

Cred ca nu exista bucurestean sa nu fi facut blatul macar odata in viata pe RATB,la randul meu nu am facut exceptie,pot sa ma mandresc ca am incasat si cetava amenzi vreo 3 daca tin bine minte,pentru ca am circulat fara bilet.Controlorii RATB trebuie sa se asigure nu doar ca se valideaza cardurile si deci ca nu se face blatul dar ar trebui sa vegheze si la confortul pasagerilor,insa acest lucru nu se intampla,mai mult prin conduita lor de sfideaza in fata pe noi clientii,pentru ca nu isi fac treaba profesionist.Am sa va dau si cateva exemple:

– eram in autobuz,printre calatori erau si cateva persoane de etnie care clar nu au validat cardul dar care vorbeau tare si vulgar,mancau seminte scuipand cojile pe jos,ascultau manele la difuzorul telefonului mobil.Se urca trei controlori controleaza aproape toata masina,mai putin grupul de tigani,o prind pe o fata ca nu are bilet si o inconjoara repede mai ceva la vulturii la starv,o coboara repede la prima statie ca sa o legitimeze si sa ii dea amenda.A fost de mai multe ori martor la astfel de scene de tratament diferentiat,cu alte cuvinde daca esti smecher si tare in gura poti merge pe blat,dar daca ti s-a demagnetizat cardul sau ti-a expirat abonamentul si nu ti-ai dat seama,gata esti fraier si trebuie sa platesti amenda,in vreme ce altii iti rad in nas.

-ce au facut asta vara in statia de la Aviatorilor din Piata Charles de Gaulle cand stateau in gasca cate 10-12 si te agresau chiar si cu abonament fiind a fost un comportament de toata jena,chiar si ei se simteau penibili.Ca sa va dau maximul penibilului intr-o zi in celebra statie RATB de la Piata Charles de Gaulle,dau sa urc in 335 pe prima usa din fata,o tanti controloare apare in urma mea straigand „validati cardul,validati cardul”,ii raspund calm ca am abonament,insa imi da replica tafnoasa „nu conteaza”,asa ca scot cardul il validez doar ca sa vada proasta ca e valabil,pleaca un pic dezamagita,dar nu apuca sa faca mai mult de trei pasi de la coborarea din autobuz ca cineva se urca in autobuz insa pe cealalta parte a scarii,imediat controloarea zbiara „validati cardul,validat cardul”,la care soferul de pe scara cu un covrig in mana,uimit „ce sa fac!?” , „valid……ahhh…” ,in acel moment toata masina a izbucnit intr-un ras zgomotos in frunte cu soferul.Da la asta s-a ajuns,trebuie si soferul sa composteze mai nou.

In concluzie tin sa precizez ca inteleg ca au familii de intretinut si ca nu le este usor,dar nu inteleg de ce nu isi fac meseria corect,iar din partea mea atata timp cat comportamentul lor lasa de dorit pentru mine ei sunt niste persoane disgratioase,demne de tot dispretul.

RATB -ul,lent si ineficient

Sa te ferasca sfantul sa vrei sa ajungi undeva repede cu RATB -ul,stii cand pleci,dar nu stii cand ajungi mai ales daca da vreo ploicica sau Doamne fereste vreo lapovita sau ninsoare.Daca vrei sa ajungi din estul orasului in nord,spre exemplu pe linia lui 335 de la un capat la celalalt,iarna am facut si 2,5 ore,dar in mod obisnuit cam 2 ore.Da,pentru asta platesti abonament,cred ca nici cu postalionul nu se mergea asa de prost.


Reclamatia la RATB,raspuns la misto,praf in ochi pentru fraieri

Anul trecut am facut o reclamatie la RATB (aici la sesizari RATB),pentru ca mergand cu un autobuz si aflandu-ma pe ultimul scaun din spate,m-am lovit foarte tare la genunchi la o frana brusca a soferului care m-a proiectat pe jos (apropo de ce spuneam ca soferii bruscheaza autobuzele),in afara de asta nu am fost singurul care am suferit in acest caz,alti pasageri au fost proiectati pe podea,iar o fata s-a lovit rau la cap (cred ca si-a spart capul) ,coborant din autobuz cu sangerari.Se intampla pe 25.10.2012,raspunsul la reclamatie l-am primit pe 18.12.2012.Lipsa de personal,probabil e un singur om care se ocupa de asta si tinand cont de srviciile slabe ale RATB-ului are de lucru.Cu toate astea am avut dureri destul de mari la genunchi vreo doua saptamani si abia dupa inca o saptamana m-am facut bine.Atentie,mersul cu RATB -ul poate fi periculos,chiar fatal,mai jos raspunsul lor:

Ca si comentariu,incidentul nu s-a petrecut pe strada Constantin Brancusi,dupa cum am scris clar in reclamatie s-a intamplat pe Nicolae Grigorescu,dar poate au fost mai multe incidente similare in aceasi zi,pe aceasi masina condusa de acelasi sofer si le-a incurcat omul.Am intrebat in reclamatie ce s-ar fi intamplat daca in masina era o femeie gravida care cadea cum am cazut eu sau altii in ziua aceea,daca pierdea sarcina,cine isi asuma vina?Ca de despagubiri nu cred ca putem vorbi,viata unui om,fie si nenascut nu are pret!Si apropo,masina mergea cu mai mult de 50 de km/h ,eu as aprecia asa pe la 65 km/h.

Ce putem face noi,calatorii,clientii,cotizantii

Pai tinand cont ca RATB-ul este un monopol de stat,nu prea multe.Putem merge cu maxi-taxiurile,ceea ce ar insemna sa sarim din lac in put,si sa mergem cat putem cu metroul care este in opinia mea cea mai buna ideea pe care cineva a avut-o in legatura cu transportul bucurestean.

Mai putem scrie si vorbi peste tot pe unde putem despre problemele,greutatile si nemultumirile pe care le avem cu acest serviciul pe care il platim din taxele noastre,si sa speram ca presiunea publica sa forta sistemul letargic care ne guverneaza sa miste cateva rotite si sa schimbe ceva in bine.

Oricine are o parere despre acest subiect sau vrea sa impartaseasca o experienta buna sau rea este binevenit sa comenteze,nu voi cenzura nimic exceptand injuriile.

