Unii colectioneaza masini,altii timbre,altii monezii sau bancnote,astazi am sa va prezint site-ul cuiva care colectioneaza chibrituri.Colectia este variata si foarte impresionanta,atat chibrite vechi de pe vremea comunismului dar si altele mai noi chiar contemporane as putea spune.

O piesa care iti atrage imediat atentia este o cutie de chibrituri poleita in foita de aur,care comemoreaza centenarul Fabricii de Chibrituri Filaret.

O alta parte interesanta sunt cutiile de chibrite regale,care erau inscriptionate cu semnele casei regale si cu chipurile monarhilor.Erau chibrite de cea mai buna calitate fiind considerate de lux.Toate au fost produse la Fabrica de Chibrituri Filaret.

Colectia cuprinde mai multe cutii de chibrituri post decembriste,evident trocilorul si sloganurile pro libertate sunt la putere.Apoi potentialul propagandistic al chibriturilor este speculat initial de partidele politice dar si de societati comerciale ca PAL,am am avut si eu chibrituri ca astea cu berbecii care lovesc o placa de pal.Apoi cutiile de chibrituri inscriptionare cu fete lipsite de inhibatii care te invitau sa le suni au dominat multa vreme piata chibriturilor romanesti.

Dintre chibriturile internationale tin sa spun ca si eu am pastrat o cutie,goala cei drept,de chibrituri verde care avea inscriptionata zodia leului,ma fascinau chibriturile acelea cu zodii.

Site-ul este http://chibrituri.xhost.ro/index.html

