Etichete

, , , , , ,

Am mai scris in cateva randuri despre banci,cel putin experientele mele cu aceste institutii financiare de care nu ne putem lipsi,din fericire pana acum experientele mele cu bancile nu au implicat vreun credit sau card de cumparaturi.

De banci nu scapi asa usor

Spuneam la un moment dat ca am terminat cu BRD-ul,ei bine nu chiar,am terminat abia la vreo 6-7 luni dupa ce am scris articolul.Acum vreo 2-3 luni un coleg de munca vine nervos la munca,evident il luam la intrebari,ce s-a intamplat,si ne povesteste,pe scurt avea nevoie de un card de cumparaturi sau un credit de nevoi personale,sotia lui avea niste probleme de sanatate si avea nevoie de bani pentru doctori.

Se duce omul la banca nr 1,aici avusese la un moment dat card de salariu,surpriza la ei figura cu card de debit si cu penalitati de mii de lei.Nu se poate am avut doar card de salariu,mai verificati,telefoane,e-mailuri,vai ne cerem scuze,aveti dreptate,in perioada aceea nu aveam plastice albastre pentru carduri de debit si vi s-a facut pe platic negru de card de credit,haideti sa anulam totul,semnati aici.

Se duce la banca nr 2,ai o poveste similara,card inchis,insa cont inca deschis,penalitati 280 de lei,plateste omul penalitatile si ii aproba banca creditul.

Mi-am amintit si eu de cardul meu la BRD,hopa zic parca n-am semnat si pentru inchiderea contului,si intradevar inchisesem doar cardul contul era inca deschis,acumulasem deja 2,5 lei penalitati.Asdar abia acum am terminat cu BRD-ul!

Scumpi si hoti

Asa ii etichetam eu pe cei de la BRD intr-un articol in care ii comparam cu ING si aratam ce comisioane percep cele doua in acelasit timp facand o comparatie intre serviciile oferite de cele doua banci.

BRD-ul nu este insa cea mai rea banca de piata,de fapt este o banca normala prin prisma comisioanelor percepute,de fapt cea mai profitabila activitate a bancilor este emiterea de carduri,riscul e minim fata de credite spre exemplu.

BCR – percepe 1% comision la retragere plus 6 lei,deci 7 lei la 100 lei retrasi.

BRD -percepe 1% comision la retragere plus 4 lei,deci 5 lei la 100 lei retrasi.

Media pietei este de 0.5% comision plus 2.5 lei,deci 3 lei comision la 100 retrasi.

Comision de retragere de la ATM propriu: ING,Banca Transilvania si Volksbank sunt bancile cu,comision zero.

Comision interogare sold: ING,Garanti,Credit Europe Bank,Piraeus,Millenium,Banca Romaneasca,Volsbank,Intesa SanPaolo Bank sunt bancile cu,comision de interogare sol zero.

Bancile se bazeaza pe lipsa de informare a clientilor si nu fac nici un efort pentru a inbunatati in nici un fel comunicarea pentru ca o buna parte din profiturile lor pe asta se bazeaza,fiti destepti si evitati capcanele lor.

Tabelul complet cu comisioanele bancilor mai jos(click pentru marire):

comisioane_iulie_2013_34944200

Articole care m-au inspirat:

Ce ascund băncile în spatele ecranelor de bancomat

Ce comisioane au băncile la carduri. La cine te costă mult să-ţi ţii banii şi la cine e ieftin

