Etichete

, , ,

Va povestisem la un moment dat cum am ajuns sa imi iau hard disck si cum mi-am luat PC de la Romtelecom.Ei bine vechiul PC dadea deja semne de oboseala,inca functiona dar configuratia sa era depasita total astfel ca se bloca si mergea foarte greu,era obsolete,asa ca am zis ca e timpul pentru un upgrade.

Initial ma uitam tot dupa un desktop,dar ulterior m-am gandit ca un laptop iti ofera mai multa libertate si avantajul mobilitatii.Dupa ce am comparat un pic ofertele pe piata am stabilit cam ce vroiam,un laptop cu procesor dual core,hard 500 gb si ecran de 17,3 inch.Am cautat pe emag,altex,media galaxy,domo,cel,oktal,flanco,etc dar nu am gasit nimic interesant.

1

Amazon – ultimul loc de unde ma gandeam sa imi iau laptop

Asa am ajuns sa imi largesc sfera de cautare initial pe ebay apoi pe amazon.Pe amazon.com (varianta americana) am gasit intradevar oferte insa aproape nimeni nu livra in Romania sau daca da costa 30-40 de dolari.Astfel ca m-am mutat pe varianta britanica amazon.co.uk ,insa aici totul era mai scump pentru ca lira e mai puternica decat dolarul.Apoi am intrat pe amazonul francez si apoi pe cel german.Tin sa precizez ca nu cunosc nici una dintre cele doua limbi dar cu ajutorul Google Translate am inteles suficient,si am gasit in scurt timp o oferta pe amazonul nemtesc, amazon.de oferte la toate laptopurile Sony Vaio, HP si Lenovo.Pentru Lenovo am cele mai gingase sentimente,la HP aveau 2-3 modele si alea prea scumpe,la Vaio insa mi-a atras atentia acest model,la varinata pe alb la 17,3 inch aveam reducere de la 499,9 euro la 389,9 euro,in vreme ce la varianta pe negru aveam reducere doar 60 de euro de la 499.9 euro la 439.9 euro.In mod incredibil cele la 15,6 inch isi mentineau pretul,probabil cele la 17,3 inch se vindeau mai greu din cauza dimensiunilor iar varianta pe alb se vindea si mai greu,asa ca am urmat promotia si m-am ales cu dihania asta.

Comunicarea si ulterior livrarea (a fost gratis) au fost ok,produsul a ajuns cam in 10 zile,cred ca mai mult din cauza postei noastre,apropo de posta astia vroiau sa ma puna sa platesc vama,de parca faceam import export.Dupa o lunga discutie in cadrul careia ofiterul vamal de la posta nu intelegea de ce nu mi-am luat laptop din tara,iar eu incercam sa ii explic ca modelul nu exista am reusit sa scap cu mentiunea ,”data viitoare aveti grija la valoare”.

Prezentare si specificatii

Cantareste 3,2 kg cu tot cu baterie,finisaje foarte bune,Sony reuseste cu succes sa faca uitata senzatia aceea de plastic ieftin intalnita pe multe laptopuri,tastatura foarte comoda la scris,tastele sunt bine diferentiate,aici recunosc ca am uitat un amanunt,laptopul are tastatura in limba germana,dar numai unele caractere de ex am taste pentru ß,ö,ü,Ä plus cateva alte taste ca ctrl,print screen,scrool etc, dar dupa ceva timp m-am obijnuit cu ele mai ales ca asezare tastelor este cea clasica.

tastatura

Diplay-ul led este excelent,culori vii,rezolutie 1600×900 , se vede clar diferenta dintre 17,3 si 15,6 inch,vine cu Intel HD Graphics care ar trebui teoretic sa cresca calitatea imaginii.Hard disck-ul este un SSD de 500 gb cu 5400 rpm.Are integrat si un DVD writer in partea din dreapta si vine si cu o camere de 1,3 mp integrata.

Procesorul este un Intel Pentium 2020M ,dual core,frecventa 2.4 GHz,puteams a caut ceva cu i3 sau i5 dar am zis ca e suficient pentru ce voi face eu cu el adica un film,navigare internet,muzica si cate un joculet din cand in cand.Memoria DDR3 de 4GB pe fecventa 1600 MHz,se poate extinde pana la 8 GB.

stanga mufe

Ca si conectivitate vine cu Wi-fi ,LAN (1000 mbit/s),Bluetooth 4.0.Are 4 porturi USB din care 3 dispuse in partea din dreapta impreuna cu DVD writer-ul.In stamga gasim alimentarea,intrarea VG,A,intrarea HDMI,o intrare USB,intrarile pentru casti si microfon dar si aerisirea.In partea din fata,in stanga avem doua porturi pentru carduri,unul pentru SD altul pentru PRODuo (deg Sony),si 4 led-uri indicatoare (wi-fi,baterie,etc).

Poate parea un pic mare la peste 40 cm latime,si 27 adancime dar eul l-am luat in ideea de a il tine pe birou si doar ocazional sa plec cu el.

Functionalitate

Nu m-am inteles de loc cu Windows 8 cu care a venit pe el,asa ca i-am pus Windows 7 Ultimate,nu stiu care e mai bun,parerile sunt impartite,dar Windows 7 e mai familiar si ma inteleg mai bine cu el.Ca si probleme pana acum am fost ferit,singura chestie cateodata imi da eroare NTLDR is missing ,dar dupa ce am investigat purin pe net am aflat ca e o eroare de la Windows,nu boot-eaza,se poate rezolva usor.

7

Bateria este in mod cert un plus pentru acest model,tine peste 5 ore fara alti consumatori (cooler pad spre ex),eu de exemplu am folosit laptopul cam 5 ore cu bateria 100% si inca mai aveam cam 10-12% din ea.Dezavantajul dimensiunilor e compensat de baterie.Nu i-am dat pana acum cine stie ce sarcini,asa ca nu am avut probleme cu el,nu prea l-am simtit sa se incalzeasca cums e intampla la unele laptopuri,in special la cele cu procesor AMD,doar cand mai joc Blacklight Retribution il simt ca scoate aer cald prin aerisirea din partea stanga.In rest timpii de gandire nu sunt cei mai buni as zice mai degraba decenti,am vazut laptopuri cu i5 sau i7 (un model de Samsung mi-a ramas in minte in mod special) care deschidea Windows-ul in 3 secunde dupa cronometru,numai ca asta se intampla in showroom,nu avea probabil atatea chestii instalate ca mine si nici un hard disck extern de 1 tera legat de el cum e cazul meu.All in one pentru ce am eu nevoie e ok.

Apropos de hard disck-ul extern,cand l-am legat prima data la vechiul PC,tin minte ca am intrat si i-am dat niste setari,pe urma i-am instalat ceva,a trebuit sa il restartez si abia apoi am putut sa il folsoesc,la Vaio doar i-am bagat mufa si mai departe a facut el singur tot.Sigura chestie e ca uneori,cand intra in stand by,si vrea sa fac ceva pe el,gandeste mai greu hard disck-ul extern,dar cred ca e ceva normal.

Accesorii

M-am grabit sa ii iau si cateva accesorii,niste boxe si cooling pad,geanta momentan nu am avut nevoie.

Boxe Logitech Z110

Singurul criteriu a fost culoarea si faptul ca erau micute(au alimnetarea prin usb),ulterior am descoperit ca nu am facut o alegere rea.In ciuda faptului ca nu sunt puternice (nu cred ca iti trebuie boxe puternice la un laptop) calitatea sunetului e foarte buna,sunetul este clar atat la muzica cat si la un film spre exemplu.Si in plus au fost ieftine,eu le-am luat cu 52 de lei din Auchan.

Cooling Pad Belkin F5L025eaBLK

L-am luat de la emag cu 120 de lei,vad ca mometan nu il mai au,nu mai apare pe site,dar exista o prezentare foarte buna pe youtube,de fapt cam asta m-a convis sa il iau.Ideea este ca forba curbata permite aerului sa circule si sa raceasca uniform.Un alt motiv a fost acela ca era prezntat ca si un colling Pad care poate fi folosit ca sa tii laptopul pe genuchi,din pacate este doar un artificu de marketing,am reusit asta cu un laptop de 15,6 inch,e cam incomod dar merge,insa cu unul de 17,3 inch e aproape imposibil,cel putin cu modelul asta.

4

Avantaje: in ciuda ventilatorului mic,isi face treaba bine,mare plus pentru cele 4 porturi usb cu care vine in dotare.Are alimentare atat prin usb cat si prin priza.

???????????????????????????????

Dezavantaje: zgommotos,un pic incomod pentru un laptop de 17,3 inch,ventilatorul trebuie curatat des cam la doua saptamani,altfel nu prea mai da randament.

Concluzii

Pentru pretul de 389,9 euro adica cam 1700 si ceva de lei,am primit un  produs ok,in Romania inca nu l-am vazut decat in varianta de 11,6 inch cu procesor AMD la emag,pret 1799,9 lei sau cele cu i3 si i5 dar aici discutam deja de alt pret.In mod normal pretul lui este de 500 euro la care inca se mentine,deci cam 2200 lei,probabil in Romania s-ar vinde cu 2500 lei.Nemti stiu sa faca oferte,dar sa nu uitam ca vorbim de o cu totul alta piata,alta putere de cumparare si alta mentalitate,in urmatorii 3-5 ani cred se va schimba si la noi comertul,mai ales ca e atat de usor sa iti comanzi ceva din afara tarii la un pret mult mai bun decat in tara.Produsul e ok,este conform cu ce am platit,nu regret alegerea.

6

Drivere si asistenta pentru acest model

