Etichete

,

Un an,cam atat tin un Blackberry,primul un Curve 8900 l-am luat acum trei ani tot vara de la un vecin care venise cu el din Anglia dar care si-a dat seama ca e prea complicat pentru el.Apoi anul urmator,tot vara mi-am luat un 9700 Bold,iar anul trecut la prelungire la Vodafone 9320 Curve pe care initial vroiam sa il tin 2 ani.Vroiam…. .

Am un amic care este sales manager la o firma care distributie materiale de constructii,una destul de mare (de fapt cred ca una din primele 3 din tara),pasionat de tehnologie,telefonul sau personal este un I-phone 5.Masina de serviciu,telefon de serviciu,laptop de serviciu.Este pe zona Ardeal,dar rareori pleaca din Bucuresti,sefilor putin le pasa ce face atata timp cat livreaza rezultate.Secretul lui consta in rapiditatea cu care raspunde la e-mailuri,evident are un Blackberry pentru asta.Abonamentul cu optiunea de Blackberry si-l plateste singur,zice ca renteaza,mereu face targhetul.Nu e fan Blackberry dar zice nu poate nega ca este singurul producator real de telefoane business din lume,toate celelalte sunt zburatorii,zice el,si a avut de toate de la Nokia,HTC.Pe scurt avea o datorie mai veche la mine (nu o suma mare,ceva de genul 200 ron),ma stia fan Blackberry,asa ca ma trezesc cu un telefon de la el.

-Salut,ce mai faci,ne vedem azi,am sa iti dau niste bani,cam de mult….

Ne intalnim,imi pune pe masa  doua hartii de 100 de lei,si un Blackberry 9900 Touch Bold.

-Tu alegi,stiu ca esti fan,si mai stiu ca am sa iti dau banii astia de aproape un an,telefonul m-am uitat pe net mai jos de 600 de lei nu l-am gasit,in cel mai rau caz il pui cu 500 de lei si scapi de el in 2 zile,uite iti dau si incarcatorul si castile astea cu tocul lor.

-Stii ca nu ma pot abtine,zic eu cu ochii sclipind.Asta e ala de ti l-am comandat de pe amazon?

-Da,impreuna cu castile,are meniu doar in engleza,e facut pentru piata vestica.

V-am zis cum am intrat in posesia lui,la vremea aia inca mai ziceam,il vand.Da,sigur.

9900 vs 9320

Blackberry cu muschi

E mai mare,e mai gros e mai greu fata de Curve 9320.Ecran mai mare si mai bun,procesor mai bun,memorie interna mai mare,camera mai buna,sa nu uitam ca pana sa apara Blackberry OS 10 modelul asta era varful de gama.Are 130 g fata de 103 g cat are 9320 Curve,9900 e mai subtire fata de 9320,dar compenseaza prin dimensiuni mai mari.

Finisaje

Mult mai bune fata de Curve 9320,in loc de plastic pentru cadru aici s-a folosit aluminiu,inclusiv pentru butoane.Imi place cum au gasit solutia de incorpora difuzorul in spate,chiar acolo unde ai locasul de deschidere al bateriei.E genul de telefon pentru care nu s-a facut deloc economie,s-a urmarit ca experienta utilizatorului sa fie cat mai reusita,sa iti faca placere sa il folosesti,eu zic ca au reusit.

QWERTY

Tastatura,este foarte confortabila,eu ma obijnuisem cu cea de pe Curve 9320 care e destul de tare,la 9900 sunt si tastele mai mari deci mai usor de nimerit,dar sunt si moi,aproape ca nu faci nici un efort cand scrii,asta te ajuta sa scrii mai repede,cel putin asa a fost in cazul meu.

9320 vs 9900

Display-ul

Mare,foarte mare,culori vii,are 16 milioane de culori,chiar e o placere sa il folosesti.Nu ma dau in vand dapa telefoanele touch,prefer sa simt tastele dar la numite chestii e un pic mai comod sa apesi direct pe ecran decat sa cauti comanda potrivita din taste.La inceput ama avut probleme in a ma acomoda cu el,nu eram obijunuit cu dimensiunile telefonului si atingeam mereu partea de jos display-ului deschizand tot felul de aplicatii aiurea.

Performante

Inca de cand am avut acea mica problema cu 9320 Curve la Blacberry App World,am sezisat diferenta.Am incercat sa instalez si pe 9900 aceasi aplicatie.A durat cam 15-20 de secunde,am mai incercat cateva aplicatii,pur simplu se instalau in cateva secunde,nu imi venea sa cred,la Curve 9320 sau la Bold 9700 stateam si 5 minute pentru unele dintre ele.In 5 minute am instalat 12 aplicatii,procesorul de 1,2 GHz,isi spune cuvantul,se misca ca vantul.

Memoria interna de 8GB aproape ca face inutila cumpararea unui card de memorie,dar eu i-am luat totusi unul de 4 GB,mai mult pentru poze,oricum la 8 GB poti sa ii pui aproape orice vrei si ce nu vrei in materie de aplicatii,jocuri,teme etc.Camera este ceva mai buna in pixeli vorbind,are 5 MP si face detection in plus fata de cea de pe Curve 9320,eu nu sesizat o diferenta notabila intre ele,e drept ca nu am facut prea multe poze.Parca totusi ies mai clare pozele pe 9900 atunci cand misc din greseala telefonul,fata de Curve la care unele ieseau foarte neclare atunci cand miscam telefonul din greseala.

Pe internet zboara la propriu,unele pagini le accesez mai repede decat de pe laptop,viteza lui maxima pe internet ar trebui sa fie 14,4 Mbps,nu cred ca am atins-o dar se misca mult mai bine decat 9320 Curve care randul lui se misca ok,era multumit de el.Ce imi place este ca am busola la el,evident nu o folosesc dar imi place ideea ca o am.

Minusuri

Trebuiau sa existe nu?

-pe 9900 Bold nu exista radio ca pe 9320 Curve,asa ce puteti asculta radio doar online cu o aplicatie dedicata si cu traficul aferent de aproximativ 100 mb/ora.

-nu exista Fluxuri Sociale,asta e cam nasol,chiar ma atasasem de functia asta la 9320,o sa vad daca gasesc ce similar si pentru 9900.

-bateria e mai slaba pe 9900,e si mai mica, are doar 1230 mAh in vreme ce pe 9320 are 1450 mAh,ecranul e mai mare si mananca mai mult,n-am resuit sa obtin niciodata mai mult de 1 zi si ceva.Pe 9320 reuseam atunci cand nu il munceam prea mult sa obtin 2 zile.

one big happy family

Pe Curve 9320 l-a facut telefon de servici,pe 8520 Curve am in continuare cartela de Cosmote iar pe 9900 Touch am cartela de Vodafone cu optiunea de Blackberry,amicul despre care va povesteam la inceputul articolului si-a luat un Q10,va urma si la mine unul,la anul cred:).

