Etichete

Va prezentasem acum ceva vreme un articol despre Priori Post serviciul de curierat rapid al CN Posta Romana.Acolo inspirat de articolul asta,am scris cum vad eu lucrurile,pe ce trebuie sa se axeze Posta Romana si la ce trebuie sa renunte.Octavian Badescu care este Performance Manager la PrioriPost zicea ca vor sa devina ceea ce este DHL.Tipul evident abereaza,sa vedem de ce.

Ce ar trebui sa se intample

In articolul din 30 iulie ziceam ca principala operatiune pe care ar trebui sa se axeze Posta Romana ar fi cea de coletarie,de altfel DHL-ul pe care vor ei sa il copieze a crescut la gigantul care este acum odata cu explozia dotcomurilor si odata cu ebay si amazon care le-au asigurat o piata mereu in crestere si s-au dezoltat ca sa poate deservi cererea.Cum Amazon si Ebay nu vin in Romania,pentru ca plata cu cardul este foarte slaba(tot scriu despre avantajele platilor online dar degeaba)cei care stiu avantajele cumparaturilor online vor cumpara in continuare,asa ca va fi cerere,si deci oferta.Nu mai zicem de micile IMM-uri din Romania care au dezvoltat un magazin online si care vor servicii de curiereat ieftin,sau de platformele online gen okazii.ro,mercadro.ro sau tocmai.ro unde poti sa vinzi si sa cumperi orice.Deci piata exista,cerere exista dar Posta Romana nu este acolo.

Ce se intampla de fapt – Strategia CN Posta Romana

Dupa ce au data declaratiile de rigoare prin presa,baietii s-au apucat de treaba.

Obiective:

1.Pierderi cat mai mari.

2.Servicii cat mai proaste.

3.Bonusuri grase pentru sefi.

4.Faliment cat mai rapid.

Dar cum sa facem asta?Nu este prea greu,hai sa vedem de unde vin banii,pai incasam 0.01 lei per factura si de 100 de ori mai mult pentu serviciul de coletarie.Gata incasam numai facturi coletele sa le duca altii.Dar vai veniturile nu ne acopere costurile de operare,avem 90% sefi si 10% angajati,mai dam afara din angajati si mai inchidem oficii,ce daca tre’ sa vina omu’ din sectorul 6 pana in sectorul 2 pentru un colet(pe astia cu colete oricum nu ii vrem),lasa ca merge.Si pentru masurile inspirate pe care le-am luat hai sa mai ne dam un bonus.

CN Posta Romana – clientii nostrii dusmanii nostrii

Cel putin asa esti tratat daca vrei cumva sa le dai bani pentru un serviciu care stii ca va fi prost oricum.Ultimul colet pe care trebuia sa il primesc prin Priori Post acum cateva luni,a fost expediat joi dimineata,vineri si sambata am fost acasa toata ziua.Luni primesc aviz de la posta sa merg sa il ridic.La ghiseu intreb:

-Dar ce s-a intamplat nu s-a trimis prin Priori Post?

-Ba da,dar nu ati fost acasa.

-Ba am fost,si de sunat nu m-a sunat nimeni.

-Asa scrie pe mandat,colegul nu v-a gasit acasa.

Dap,cica n-am fost acasa,cand eu am fost toata ziua, de sunat nici atat sa ma sune cineva.M-am uitat pe mandat,adresa era corecta,telefonul corect.Expeditorul a platit un serviciu premium dar a primit in schimb o bataie de joc.Nu spun acum ca se intampla mereu asa,dar de cele mai multe ori asa este.Ultima oara cand am trimis un colet prin Priori Post a trebuit sa duc munca de convingere cu clientul care vroia sa il trimit prin curier,orice curier dar nu prin Priori Post.I-am explicat ca programul nu imi permite sa stau acasa sa astept sa vina curierul,asa ca cel mai simplu ar fi sa ma duc eu la posta sa depun coletul,pana la urma a cedat.Avea motivele lui sa se fereasca de Posta Romana,il inteleg.

Astazi trebuia sa ma duc sa imi ridic de la OP 3,un colet international care sosise inca de pe 26.08.2013,insa am avut un program asa de incurcat incat nu am avut cum sa ajung.Weekend-ul asta am fost liber si in dimineata asta trebuia sa fiu la munca,dar am facut un schimb de tura cu un coleg ca sa ma pot duce sa ridic coletul.Colegul asta a muncit full sambata si duminica si acum este la munca in locul meu,un tip de treaba caruia i-am comandat diverse chestii de pe ebay si amazon in trecut,imi stie pasiunea pentru e-commerce si de aceea m-a ajutat.Din pacate nu am ridicat coletul pentru ca o decizie stralucita de management a Postei Romane a facut ca desi coletele erau fizic acolo la OP 3,eu si altii ca mine sa nu le poata ridica.

Bucureşti-20130902-00147

Tre sa venim de maine la OP 6,si se le luam de acolo.Nu-i asa ca Posta Romana e o mizerie?Cum pot eu sa ma duc acum la colegul meu si sa ii zic „vii si maine tot de dimineata”?Nu pot,nu sunt nesimtit ca aia din conducerea CN Posta Romana.

Mesajul pe care Posta Romana in transmite acum suna cam asa:

„Nu va vrem ca si clienti,plecati de aici,voi nu intelegeti?Nu va vrem,nu ne pasa de voi,o sa va umilim si o sa ne batem joc de voi pana intelegeti,nu va vrem,plecati!Nu avem nevoie de banii vostrii,in ciuda datoriilor care ne sufoca,nu avm nevoie de banii vostrii,noua ne intra bani de la buget,ne doare in cot de coletele voastre pe care le-ati platit,o se le ridicati cand si de unde vrem noi,si retineti daca vrem noi.Nu ati priceput inca,plecati,nu va vrem,hai ba dai drumu de aici!”

Am inteles mesajul,o sa evit cat pot serviciile de rahat ale Postei Romane,exista Fan Courier care are serviciul cont colector,deci nu va mai trebui sa stau acasa juma de zi cand trebuie sa imi vina banii pe mandatele postale,exista Urgent Curier,DHL,Mailman,DPD si atatea alternative incat nu voi simti lipsa incompententei postei.

Pai nu?

Si continuarea:

Posta Romana – O rusine nationala #2

Posta Romana – O rusine nationala #3

