Etichete

Va povestisem cum m-am dus ca prostu’ sa imi ridic coletul de la OP 3 dupa ce am primit avizul acasa,dar ajuns acolo am constatat ca de fapt oficiul postal nu mai exista si ca trebuie sa ma duc la OP 6 pe Calea Vacaresti.Ajuns aici am dat de cea mai mare coada de la untul pe cartele de pe vremea lui Ceusescu incoace,asa ca am zis,las ca revin cu alta ocazie.

Da nu mai vii odata sa scapam de tine?

Ei bine joi ma suna o tanti de la posta,destul de artagoasa:

-Alo,aveti un colet de ridicat de la posta,cand veniti sa il ridicati ca deja se apropie termenul limita.

-Stiu ca am un colet……

-Si daca stiti de ce n-ati venit sa-l ridicati?Ma intrerupe ea orocaind.

-Pai……pentru ca OP 3 de unde trebuia sa ridic era desfiintat cand am fost sa ridic coletul.Ma apar eu timid.

-Cand veniti sa-l ridicati?

-Luni sau marti cel tarziu.

-Bine.Telefonul inchis.

Capitalism la Posta Romana – astazi invatam up-selling-ul

Astfel ca astazi la 7:50 dimineata era acolo,numai ca surprize surprize:

IMG-20130916-00199(1)

Atat pe site cat si pe avizele primite (am mai primit unul de la OP 6 in afara de cel initial de la OP3) era trecut clar la orar ora 8:00.Pe la vreo 8:20 asa apare o tanti care ne directioneaza spre un ghiseu unde predam avizele si buletinele.Apoi dupa cateva minute suntem chemati in camera alaturata sa semnam si sa platim vama sau eventual magazinaj daca e nevoie.Sunt chemat impreuna cu un alt baiat,intram,si privirea imi cade pe coletul mai mic care ma gandeam ca trebuie sa fie al meu.

Celalalt baiat e abordat direct de functionara:

-Domnu’ X trebuie sa platiti magazinaj,ati depasit perioada.

-Pai cum sa depasesc perioada,ca nici nu stiam ca sosit coletul,eu am venit ca m-au sunat vineri de la Posta.

-Pai da noi v-am sunat.

-Eu miercuri am venit si am mai ridicat inca trei colete externe de aici,deci cum de nu am primit aviz si pentru asta?

-Pai,nu stiu,nu e treaba mea.

-Daca acest colet sta aici de peste o luna asa cum spuneti trebuia sa primesc acasa minim doua avize,insa eu nu am primit nimic pentru acest colet,nu stiam ca a venit,deci cum era sa il ridic?

-Pai nu de la noi,de la OP de care apartineti…..

-Da nu e treaba mea,demonstrati-mi ca m-ati anuntat cam am colet si eu nu l-am ridicat si nu este nici problema,daca stiam de coletul asta care sta aici de o luna,nu era logic sa il ridic miercuri impreuna cu celalte trei?

-Pai la noi asa pare in condica si nu avem ce sa facem,va dam chitanta pe banii astia…..

In fine,nu mai redau restul conversatiei dar in mare iata ce cred s-a intamplat,la fel ca si mine era initial la un alt OP care s-a desfiintat iar coletul s-a transferat la OP 6 din Vacaresti,insa daca OP s-a desfiintat si angajatii dati afara,cine sa ii mai trimita omului instiintare ca i-a sosit coletul.Cu toate astea eu am primit doua instiintari una de la OP 3 si inca una de la OP 6 unde coletul a stat cam 2-3 saptamani,deci de ce nu a primt si el aviz?Pai simplu,avea un colet mai mare ca volum decat al meu si probabil de valoare mai mare,in cazul meu pe comanda am platit 21 de dolari cu tot cu transport,iar valoarea pe colet a fost trecuta 9.99 dolari,daca imi faceau mie si altora ca mine treaba asta exista riscul sa imi bag picioarele in el de colet si sa il las acolo,dar asa la o valoare mai mare platesti aia 7-8 lei magazinajul ca ai dat 150 de euro pe produsul din colet ,nu?Un fel de up-selling in varianta Posta Romana.

Chestia asta se aseamana un pic cu situatia firmelor care ridica masinile parcate aiurea,daca ridici un Trabant sau o Dacia 1300 exista riscul ca proprietarul sa nu mai vina dupa masina pentru ca valoarea taxei de ridicare e mai mare decat valoarea masinii,in schimb daca ridici vreun BMW sau vreun Mercedes e posibil sa ridici masina unei smecher si atunci e belea,asa te orientezi si tu la un Logan,la un Ford,un Renault masini normale conduse si detinute de oameni normali care nu riposteaza si platesc.

Dar oficial este altfel

Refrenul pe care il canta managementul CN Posta Romana suna ceva de genul „Oficial imi merge bine”,numai ca nu este prea bine.Toata povestea asta cu directionarea coletariei internationale la OP 6 este vezi doamne o strategie de a reduce costurile si de a pregati viitorul si anume livrarea la domiciliul clientului.Va povestisem cum livrarea pe care trebuia sa primesc de la Posta Romana prin Priori Post nu s-a concretizat nicodata pe motiv ca „nu eram acasa”.Livrarea de la Libraria Elefant tot cu Priori Post trebuia sa vina (si Elefant asta achitase) da evident nici atunci nu am fost acasa.Poate ar trebui sa schimb titlul articolului din „Libraria Elefant – la ei livrarea se face cu melcul” in „Libraria Elefant – la ei livrarea se face cu Posta”, dar cum Posta Romana a ajuns sa fie sinonim cu Melc,il voi lasa asa.

Dar procesul de restructurare merge mai departe ,si cine stie ce idee inteligenta mai au geniile de la carma Postei Romane,pana una alta azi vine Fan Courier-ul sa imi ridice un colet,dau mai mult cu 10 lei dar stiu pentru ce,nu stau la coada,comanda pentru curier am facut-o online si mi s-a confirmat pe e-mail,totul bine si frumos.In mod normal as fi trimis-o cu posta dar…….nu multumesc.

