Etichete

Filmul l-am vazut acum mai mult timp,mi-a placut ideea filmului si am inteles mesajul pe care regizorul a vrut sa il transmita ,prapastia dintre bogati si saraci,inegalitate sociala bla bla.Am constientizat insa cu adevarat mesajul dupa ce m-am intalnit zilele trecute cu un fost coleg de generala,bineinteles am stat putin la taclale,si l-am intrebat daca mai stie ceva de cineva din clasa si din vorba in vorba ajunge la o fosta colega,la care el „a,nu stii?” ,ce sa stiu zic eu,iar el putin jenat „a murit de cancer”.Nu a avut banii sa urmeze tratamentul in Austria,care costa cam cat un apartament.

Si in ziua aia mergand spre casa m-am gandit la cat de similara e chestia asta cu momentul din film in care mama personajului moare cand i se termina timpul.Unii au prea mult,altii deloc.Si la fel ca in film unde sunt ridicate bariere pentru a separa bogatii intr-o citadela de aur,inaccesibila oamenilor de rand tot asa in societatea contemporana sunt bariere care separa clar clasele.Basesecu s-a dus sa se opereze in Austria,dar cati isi permit asa ceva?

in time

Filmul este o metafora pentru ceea ce este acum societatea noastra,pe deoparte lupta pentru supravietuire dusa de oamenii de rand in ghetouri iar pe de alta elita care din umbra manevreaza totul pentru a tine populatia sub control.Daca noi avem banci care ne imprumuta bani (fiat money) tot asa acolo erau banci care iti imprumutau timp.In film ca sa tina sub control populatia si pentru a evita suprapopularea tot ce era de facut era sa scumpeasca totul,in viata reala lucrurile nu stau cu mult mai diferit,alimentele sunt pline de chimicale care ne fac rau pe termen lung,este foarte usor sa faci rost de droguri iar viata e din ce in ce mai scumpa.

In ambele cazuri atat in film cat si in realitate sistemul functioneaza datorita iluziei irezistibile in mintea omului,in film toti vor sa traiasca vesnic,in viata reala toti vor sa fie bogati,de aceea societatea accepta sistemul si acesta functioneaza.

